FAQ

Hieronder vind je antwoord op veel gestelde vragen!

Producten

Verkoop je alleen abonnementen?

Wat is het verschil tussen boeket Laif, Goud en Pronkjewail?

  • Boeket Laif is een klein boeket circa 12 stelen, Goud is een standaard boeket circa 17 stelen en Pronkjewail een groot boeket circa 25 stelen.

Kun je ook een kaartje of iets anders erbij bestellen?

  • Onder extra’s vindt je alle mogelijkheden om je boeket uit te breiden met een leuk kaartje/zeepje/kalender van andere lokale ondernemers!

Werk je met verzoekjes? Bijvoorbeeld in bloemsoorten, kleuren etc?

  • Ik kies normaliter uit wat ik mooi vind, maar ik wil best kijken of ik jouw verzoekje kan meenemen in mijn overweging. Neem contact op, dan bespreken we de mogelijkheden.

Werk je met lokale kwekers?

  • Op dit moment ben ik nog zo klein, dat dat helaas niet te realiseren is met de hoeveelheid bloemen die ik afneem. Ik koop daarom mijn bloemen in bij de groothandel in Eelde. In het voorjaar en zomer wil ik wel gaan kijken naar lokale pluktuinen en kwekers, het zou namelijk zeker mijn voorkeur hebben om mijn producten lokaal in te kopen.

Werk je met duurzame bloemen?

  • Ik heb toen ik ben begonnen met Thuis met Bloemen informatie opgevraagd bij een collectief voor duurzame bloemenhandel in Nederland. Vanuit hen begreep ik dat er helaas nog maar weinig duurzame kwekers in Nederland zijn en dat we hierin nog een flinke stap moeten maken. De kwekers die er zijn zitten gevestigd in het zuiden van het land en met mijn kleine afnames is het helaas (nog) niet mogelijk om dit in Groningen voor een gangbare prijs te kunnen verkopen.

    In de zomer schijnt het aanbod van ‘eerlijke’ bloemen, mede in het Noorden, groter te zijn, omdat er dan logischerwijs meer groeit en bloeit op natuurlijke wijze in pluktuinen en bij kwekers. Ik hoop dan ook in het voorjaar hierin samenwerkingen te vinden.

Bloemenabonnement

Hoe werkt een bloemenabonnement?

  • Op de shop pagina vind je een overzicht met alle abonnementen die ik aanbied. Zo kies je eerst het formaat van het boeket: Laif, Goud of Pronkjewail en daarna hoe vaak je deze thuisbezorgd wilt krijgen. Keuze gemaakt? Voeg je abonnement toe aan je winkelmand, ga naar ‘afrekenen’, vul je al je gegevens in en betaal je het abonnement voor de eerste keer. Je bloemen abonnement is actief!

Per wanneer gaat mijn abonnement van start?

  • Vanaf het moment dat je hebt afgerekend is je abonnement actief. Tijdens het afrekenen geef je ook een voorkeurdatum aan voor het bezorgen van je eerste boeket diezelfde week/maand. Vanaf het eerste bezorgmoment wordt het volgende boeket over een week/2 weken/maand ook standaard bezorgd. Je kiest dus als het ware een ‘vaste’ bezorgdag. Deze is standaard op vrijdag. Je abonnement wordt vanaf een maand na aanschaffen middels automatische incasso afgeschreven.
  • Je abonnement wordt maandelijks automatisch verlengt, totdat jij het zelf handmatig stop zet.
  • Zodra je je abonnement besteld hebt (wat gepaard gaat met een eerste betaling), gaat je abonnement van start. Je geeft bij het afrekenen aan wanneer je wenst je eerste boeket te ontvangen. 

Wat als ik kies voor een eerste bezorgmoment, een maand na het bestellen en betalen van mijn abonnement?

In dit geval kan ik jou op een wenselijk moment tijdens je abonnement een extra boeket (of meerdere boeketten, afhankelijk van je gekozen abonnement) aanbieden. Liever geen extra bloemen? Dan zetten we je abonnement en daarmee automatische betaling een maand eerder stop en ontvang je de maand na het stopzetten van je abonnement, de bloemen waar je de allereerste maand van je abonnement reeds voor betaald hebt. Indien dit het geval is, wil je me er dan aan helpen herinneren wanneer je je abonnement stopzet?

Hoelang zit je vast aan een abonnement?

  • Je abonnement is maandelijks opzegbaar, zonder een minimale hoeveelheid maanden. Stel je hebt in november je abonnement afgesloten, je hebt je eerste boeketten ontvangen. Inmiddels is het 4 december en besluit je je abonnement op te zeggen. Dan betaal je de maand december nog en ontvang je deze maand je bos(sen) bloemen nog. Vanaf januari wordt de betaling dan automatisch stopgezet en kom ik niet meer aan je deur met een bos bloemen.  

Wijzigen abonnement

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

  • Log in op je accountpagina, de link naar deze pagina vind je hier. Onder Besteloverzicht vind je al je bestellingen en abonnementen. Bij status kun je bekijken of je abonnement actief of inactief staat. Indien deze op ‘actief’ staat, kun je bij het kopje ‘acties’ op ‘abonnement stopzetten’ drukken. Je ziet nu dat je status verandert in ‘In afwachting op goedkeuring stopzetten abonnement’. Vervolgens ontvang je binnen 2 werkdagen van mij een bevestigingsmail over het stopzetten van je abonnement. Je betaling wordt automatisch stopgezet een maand later.

Hoe maak ik het stop zetten van mijn abonnement ongedaan?

  • Wil je bij nader inzien toch een maand later weer hetzelfde abonnement afsluiten? Log dan opnieuw in op je accountpagina, de link naar deze pagina vind je hier. Onder Besteloverzicht vind je al je bestellingen en abonnementen, deze blijven tot een jaar nadat ze op inactief zijn gezet beschikbaar. Vervolgens kun je bij het kopje ‘acties’ op ‘activeren’ klikken. Je ziet nu dat je status verandert in ‘actief’. Vanaf de eerstvolgende maand wordt je abonnement opnieuw automatisch in rekening gebracht en bezorg ik een mooie bos bloemen bij jou thuis! 

Ik heb een maandabonnement en ga op vakantie. Maar wil die maand nog wel een bos bloemen ontvangen. Hoe verplaats ik mijn bezorgmoment?

  • Dit kun je doen door persoonlijk contact met mij op te nemen, ik zorg er dan voor dat je in een andere week, dan je vakantie, die maand je bos bloemen ontvangt.

Ik heb een 2-wekenabonnement en ga op vakantie. Maar wil die maand nog wel een bos bloemen ontvangen. Hoe verplaats ik mijn bezorgmoment?

  • Dit kun je doen door persoonlijk contact met mij op te nemen, ik zorg er dan voor dat je eerder in de week of in een andere week, dan je vakantie, je bos(sen) bloemen ontvangt. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om 2 weken achter elkaar bloemen te ontvangen, wanneer je 2 weken met vakantie bent. 

Ik heb een weekabonnement en ga op vakantie. En wil die maand één of meer bossen bloemen minder ontvangen. Hoe doe ik dat?

  • Dit kun je doen door je huidige abonnement tijdelijk stop te zetten en een 2-wekenabonnement of een maandabonnement aan je account toe te voegen en te activeren. Log in op je account pagina, de link naar deze pagina vind je hier. Zet je huidige abonnement stop. En voeg een nieuw abonnement toe door in de shop het desbetreffende abonnement de selecteren en af te rekenen. 

Ik heb een maandabonnement, 2-weken abonnement of een weekabonnement en ga op vakantie. En wil de desbetreffende maand of langer geen bos bloemen ontvangen. Hoe regel ik dit?

  • Je dient je abonnement dan tijdens de maand vóór je vakantie stop te zetten, zodat je de desbetreffende maand geen bloemen ontvangt. 
  • Stel je gaat in juli 2021 op vakantie, dan zet je dus in juni 2021 je abonnement stop middels je persoonlijke account pagina (lees voor alle stappen: Hoe zet ik mijn abonnement stop). Wanneer je terug bent kun je je abonnement weer activeren.


Ik ga verhuizen of woon een tijd bij mijn ouders of een vriend/vriendin en wil daar mijn bloemen ontvangen. Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?

  • Ik ga er in dit geval vanuit dat je nieuwe adres ook in Groningen of een straal van 10 is, zodat er geen verdere bezorgkosten bijkomen. 
  • Je kunt je adres wijzigen door in te loggen met je persoonlijke inloggegevens op de accountpagina, de link naar deze pagina vind je hier. Onder Besteloverzicht vind je al je bestellingen en abonnementen. Vervolgens kun je bij het kopje ‘acties’ op ‘adres wijzigen’ drukken. Vul je gegevens in en klik op wijzig adres. Wanneer de wijziging succesvol is doorgevoerd zie je vervolgens ‘adres succesvol gewijzigd staan’. Vanaf nu bezorg ik het bos bloemen op je nieuwe adres.

Kan ik mijn abonnement tijdelijk cadeau doen aan iemand anders in Groningen of een straal van 10km, wanneer ik zelf niet thuis ben wegens vakantie oid? 

  • Ja dat kan door mij een mail te sturen met daarin het tijdelijke andere adres. Hierop dien je een bevestiging van mij te krijgen, krijg je deze niet? Probeer dan telefonisch contact op te nemen.
  • Vanaf het afgesproken moment bezorg ik het bos bloemen op het andere adres. Let wel dat je dit uiterlijk een week voor het bezorgen dient door te geven! Ik moet namelijk mijn bezorgplanning erop aan passen.

Ik wil een extra bos bloemen bestellen, hoe kan ik dit toevoegen aan mijn huidige abonnement/bestelling?

  • Je kunt opnieuw een bestelling plaatsen op de website, wanneer je tevreden bent over je bestelling kun je op de afrekenpagina inloggen met jouw inloggegevens en vervolgens betalen. De nieuwe bestelling wordt op deze manier toegevoegd aan je huidige bestelling/abonnement.

Ik wil mijn abonnement graag wijzigen naar een ander formaat boeket of de frequentie aanpassen, hoe doe ik dat?

  • Je kunt het beste even contact met mij opnemen, dan zorg ik dat dit aan de achterkant wordt gewijzigd. Ik heb dit stukje namelijk nog niet kunnen optimaliseren…
  • Toch liever zelf doen? Dan kun je abonnement wijzigen door eerst je huidige abonnement stop te zetten en een nieuw abonnement toe te voegen. Dit kun je doen door in te loggen met je persoonlijke inloggegevens op de accountpagina. Onder Besteloverzicht vind je al je bestellingen en abonnementen. Vervolgens kun je bij het kopje ‘acties’ op ‘abonnement stopzetten’ drukken. Hier gaat een maand overheen, want er geldt een maand opzegtermijn. De maand waarin je geen bloemen meer ontvangt, kun je een nieuw abonnement activeren. Ga je naar de webshop en selecteer je het abonnement wat je graag wilt activeren, klik op betalen. Hier kun je opnieuw inloggen met je inloggegevens, zodat je niet alles opnieuw hoeft in te vullen. Je nieuwe abonnement is geactiveerd!

Betalingen

Welke betaalmethodes zijn mogelijk bij Thuis met Bloemen?

  • Je kan betalen middels Ideal en credit card.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

  • Op je persoonlijke account pagina.

Bezorgen

Op welke dagen bezorg je?

  • Ik bezorg standaard iedere vrijdag tussen 9:00 en 18:00 uur. In overleg is het ook mogelijk om voor een andere dag/tijdstip te kiezen.

Bezorg je ook op avond?

  • Indien het overdag niet uitkomt, is het in overleg mogelijk om je boeket op avond te bezorgen.

Communiceer je voorafgaand hoe laat je voor de deur staat?

  • Ik communiceer bezorgtijden in tijdvlakken. Net als met de meeste pakketdiensten stuur ik de dag voorafgaand mijn verwachte planning. Zodat je hier rekening mee kunt houden.

Wat als ik niet thuis ben tijdens het moment van bezorgen?

  • Bij het afrekenen heb je ingevuld waar ik het bos bloemen kan neerzetten, indien je niet thuis bent. Door het delen van het tijdsschema m.b.t. bezorgtijd een dag van tevoren, hoop ik je natuurlijk persoonlijk te treffen. Maar indien dat er niet in zit, hebben jullie mogelijk een overkapping, schuur, of lieve buurvrouw/buurman die het boeket in ontvangst kan nemen! 

Ik wil deze week bos bloemen ontvangen, wanneer moet ik bestellen?

  • Indien je tussen zondag – dinsdag je bestelling plaatst, kan ik garanderen dat ik jouw bos bloemen diezelfde vrijdag nog bij jou thuis in omgeving Groningen kom bezorgen. Ik houd er dan rekening mee met het inkopen van bloemen op dinsdag. Ontvang ik je bestelling tussen woensdag en zaterdag? Ga ervan uit gaan dat je de week daarna je eerste bos bloemen ontvangt. Dan kan het alleen maar een meevaller zijn wanneer je toch nog je bos ontvangt diezelfde week. Bellen/appen om informatie op te vragen mag uiteraard altijd!
  • Indien je vervolgens niets van mij hoort, kun je ervan uit gaan dat het op de door jouw gewenste dag bezorgd wordt. Vervolgens ontvang je een dag voorafgaand de verwachte bezorgtijd in een tijdvlak. Lukt het niet op de desbetreffende datum te leveren, dan stel ik je daar zo spoedig mogelijk over op de hoogte middels een e-mail/telefoontje/appje. Zo komen we samen tot een geschikt moment.

Ik bestel op tijd, zoals aangegeven tussen zondag en dinsdag, kan ik er dan van verzekerd zijn dat mijn bos bloemen op de gewenste datum bezorgd wordt?

  • Met 100% garanderen vind ik spannend. Ook ik kan ziek worden, op vakantie zijn of een fout maken in het inkopen van aantallen bloemen. In dat geval neem ik altijd contact met je op. Maar met 99% durf ik dat wel te garanderen. 😉

Ik wil het boeket graag per se op een bepaalde datum hebben in verband met een speciale gelegenheid. Wat moet ik doen?

  • Neem persoonlijk contact met mij op vóórdat je gaat bestellen! Dan kan ik gelijk met je mee kijken in mijn planning en je vervolgens wel of niet verzekeren van het tijdig bezorgen.